2. Sukeldumine

Testharjutus 2

Sukeldudes põhjast kolme eseme pinnaletoomine

  • Hinga enne vee alla minemist sügavalt sisse ja hoia hinge kinni.
  • Puhu vee all olles rahulikult õhku suu ja nina kaudu välja.
  • Hoia vee all silmad lahti ja otsi üles korraga kolm eset.

Nii harjutades õpivad lapsed basseini põhja sukelduma, esemeid põhjast otsima ning leidma teed tagasi veepinnale.

Õpilased teevad harjutust paaris. Õpilased seisavad umbes puusasügavuses vees. Üks õpilane viskab kolm uppuvat eset põhja. Kui esemed on põhja vajunud, siis laseb teine õpilane end vee alla vajuda nii, et saab mõlema käega põhja katsuda. Sukelduv õpilane hoiab vee all silmad lahti, leiab kolm eset ja toob need põhjast üles. Näitab paarilisele üles toodud esemeid ja paarilised vahetavad osad.
Osavamad õpilased võivad põhja sukelduda, pea ees, ning korjata nii põhjast esemeid.

  • Kas õpilane suudab vee all vaadata ja korraga kokku korjata mitu eset?
  • Kas õpilane oskab vee all rahulikult suu ja nina kaudu välja hingata?
  • Kas õpilane suudab oodata, kuni vesi näolt ise maha voolab, kätega pühkimata?
OskanHarjutan veel

Juurdeviivad harjutused

Ujumislaudade liigutamine. Ujumislaua tõstmine

  • Liigu vees rahulikult, et ujumislaud püsiks sinu läheduses.
  • Liiguta ujumislauda vees edasi ja hoia pea peal käte abita.
  • Jälgi enda ümber toimuvat nii vee peal kui ka vee all.

Nii harjutades õpivad lapsed, pea ees, vee alla minema ja muutuvad vees julgemaks ning osavamaks.

Ujumislaudade liigutamine

Ujumislaudu ühte rivvi pannes õpivad lapsed ka koos töötama.

Ujumislaud hõljub vee peal ja lapsed lükkavad ujumislauda edasi kätega seda puudutamata. Lükkamiseks kasutavad nad, nii nagu julgevad nägu vette panna, kas lõuga, kordamööda mõlemat põske, otsaesist. Kas õpilased näevad oma varbaid, kui otsaesisega vees lauda edasi lükkavad?

Õpilased teevad ujumislaudadest rivi: proovivad koos töötades saada kolm või rohkem lauda sama joone peale käte abita.

Ujumislaua tõstmine

Nii harjutades areneb ka lapse võime hoida tasakaalu.

Õpilased sukelduvad ujumislaua alla ja tõusevad püsti nii, et ujumislaud jääb pea peale. Õpilased püüavad saavutada tasakaalu, et laud püsiks pea peal. Nad hoiavad ujumislauda pea peal käte abita, kuni suudavad ja liiguvad nii tasakaalu hoides basseinis ringi. Õpilased teevad laua tõstmist mitu korda järjest, kuni saavutad tasakaalu ja saavad, laud pea peal, ringi liikuda.

Raamatu lugemine

  • Hinga enne vee alla minemist sügavalt sisse.
  • Alusta vee alla minnes aeglaselt väljahingamist.
  • Hoia silmad lahti, et näeksid, mida loed.
  • Ole korraga vee all seni, kuni kogu õhk on vette välja hingatud.

Nii harjutades õpivad lapsed veel all olema ja hingamist kontrollima.

Õpilane hingab nii sügavalt sisse, kui oskab, ja laseb kehal istuvasse asendisse põhja vajuda. Laps istub põhjas, silmad lahti, peopesad raamatuna enda ees ning loeb raamatust kõva häälega tähestikku. Kui õhk otsas, tuleb laps pinnale, hingab uuesti sisse, laseb kehal uuesti põhja vajuda ja jätkab tähestiku lugemist poolelijäänud kohast.

Osavamad õpilased saavad vahelduseks harjutust teha nii, et „panevad raamatu põhja“ ja proovivad seda käte peal seistes lugeda.

Testharjutuse juurde