Nii harjutades õpivad lapsed basseini põhja sukelduma, esemeid põhjast otsima ning leidma teed tagasi veepinnale.
Õpilased teevad harjutust paaris. Õpilased seisavad umbes puusasügavuses vees. Üks õpilane viskab kolm uppuvat eset põhja. Kui esemed on põhja vajunud, siis laseb teine õpilane end vee alla vajuda nii, et saab mõlema käega põhja katsuda. Sukelduv õpilane hoiab vee all silmad lahti, leiab kolm eset ja toob need põhjast üles. Näitab paarilisele üles toodud esemeid ja paarilised vahetavad osad.
Osavamad õpilased võivad põhja sukelduda, pea ees, ning korjata nii põhjast esemeid.
Nii harjutades õpivad lapsed, pea ees, vee alla minema ja muutuvad vees julgemaks ning osavamaks.
Ujumislaudade liigutamine
Ujumislaudu ühte rivvi pannes õpivad lapsed ka koos töötama.
Ujumislaud hõljub vee peal ja lapsed lükkavad ujumislauda edasi kätega seda puudutamata. Lükkamiseks kasutavad nad, nii nagu julgevad nägu vette panna, kas lõuga, kordamööda mõlemat põske, otsaesist. Kas õpilased näevad oma varbaid, kui otsaesisega vees lauda edasi lükkavad?
Õpilased teevad ujumislaudadest rivi: proovivad koos töötades saada kolm või rohkem lauda sama joone peale käte abita.
Ujumislaua tõstmine
Nii harjutades areneb ka lapse võime hoida tasakaalu.
Õpilased sukelduvad ujumislaua alla ja tõusevad püsti nii, et ujumislaud jääb pea peale. Õpilased püüavad saavutada tasakaalu, et laud püsiks pea peal. Nad hoiavad ujumislauda pea peal käte abita, kuni suudavad ja liiguvad nii tasakaalu hoides basseinis ringi. Õpilased teevad laua tõstmist mitu korda järjest, kuni saavutad tasakaalu ja saavad, laud pea peal, ringi liikuda.
Nii harjutades õpivad lapsed veel all olema ja hingamist kontrollima.
Õpilane hingab nii sügavalt sisse, kui oskab, ja laseb kehal istuvasse asendisse põhja vajuda. Laps istub põhjas, silmad lahti, peopesad raamatuna enda ees ning loeb raamatust kõva häälega tähestikku. Kui õhk otsas, tuleb laps pinnale, hingab uuesti sisse, laseb kehal uuesti põhja vajuda ja jätkab tähestiku lugemist poolelijäänud kohast.
Osavamad õpilased saavad vahelduseks harjutust teha nii, et „panevad raamatu põhja“ ja proovivad seda käte peal seistes lugeda.