Põhioskus 2: Sukeldumine / Oskus 4:
Põhioskus 2: Sukeldumine / Oskus 4:
Hinga sügavalt sisse enne hüpet.
Vettehüppe lähteasendis hoia varbad üle basseiniääre, et jalad ei libiseks.
Hoia vee all silmad lahti, et saad orienteeruda.
Puuduta jalgadega põhja.
Puuduta kätega põhja.
Harjutus õpetab hüpet basseini äärelt ja vee all keha pööramist.
Õpilased seisavad basseini äärel varbad üle ääre, hingavad sisse, hüppavad vette jalad ees.
Seejärel hüppavad jalad ees basseini äärelt nii, et jalad puudutavad põhja.
Seejärel hüppavad jalad ees basseini äärelt, pööravad vee all keha ringi suunavad pea alla ja puusad üles. Pööravad keha nii, et pea ja käed on kõige sügavamal ja lapsed puudutavad käega põhja.
Hinga sügavalt sisse enne hüpet.
Hoia vettehüppe lähteasendis varbad üle ääre, et jalad ei libiseks.
Hoia vee all silmad lahti, et saaksid orienteeruda.
Hinga vee all olles rahulikult välja.
Tõuka põhjast end kahe jalaga ülesse.
Harjutus õpetab hüpet basseini äärelt, ja veel all orienteerumist.
Õpilased seisavad basseini äärel varbad üle ääre, hingavad sisse ning hüppavad hoota kaugushüppega nii kaugele basseini, kui suudavad. Vajuvad jalad ees basseini põhja ning vee all olles hingavad aeglaselt välja, tõukavad end põhjast üles pinnale.
Hoia silmad lahti, siis on vee all põnevam ja oled asjade leidmisel osavam.
Harjuta sukeldumist võimalusel ka ilma prillideta.
Hinga veel all rahulikult välja.
Vee peale pannakse erinevat värvi võimlemisrõngad ja nende keskele ujumislauad, mis on mängult saared. Vee peale ja põhja laotatakse uppuvad ja ujuvad esemed, mis on mängult aarded. Õpetaja märguande peale hüppavad õpilased vette ja hakkavad esemeid otsima ning üks ese korraga saarele tooma. Iga ese oma värvi saarele, uppuv aare ujumislauale ja hõljuv aare võimlemisrõnga sisse vee peale hõljuma. Mängu võib mängida ka koostööd tehes sedasi, et kõik õpilased koguvad kõiki värve aardeid ja jaotavad need õiget värvi saartele või võistkondlikult, kus ühed õpilased korjavad ühte värvi varandust ja teised teist värvi. Võistlusena ka erinevate klasside vahel, kus enne mängu algust õpetaja räägib kui kaua kulus aega mõnel teisel klassil aarete kokku kogumiseks ja küsib klassilt arvamust, kui kiiresti nende klass aarded kokku kogub. Mängu ajal võtab õpetaja aega ning annab mängu lõppedes tagasiside.
Hinga sügavalt sisse enne hüpet.
Hoia vettehüppe lähteasendis varbad üle basseiniääre, et jalad tõukel ei libiseks.
Lase keha üleni vee alla vajuda
Orienteeru vee all samal ajal hingates rahulikult suu ja nina kaudu välja.
Tõuka end kahe jalaga korraga põhjast üles veepinna poole.
Harjutus õpetab kombineerima hüpet, keha pööramist, vee all orienteerumist ja esemete pinnale toomist.
Õpilased seisavad basseini äärel varbad üle ääre. Hingavad sisse, hüppavad jalad ees vette lastes kogu keha vee alla vajuda. Pööravad keha vee all ringi nii, et pea ja käed oleksid kõige sügavamal. Õpilased hoiavad silmad lahti, orienteeruvad vee all samal ajal hingates rahulikult suu ja nina kaudu välja, haaravad esemed, tõukavad end basseini põhjast lahti, tõusevad koos esemetega veepinnale ning panevad esemed basseini äärele.
Kas õpilane laseb hüppel ka peal vee alla vajuda?
Kas õpilane julgeb keha veel all ringi pöörata suunates pea alla ja puusad üles?
Kas õpilane hoiab silmad lahti ja orienteerub hästi vee all?
Kas õpilane võtab esemed käega?